نکات مهم برای افزایش طول عمر روکش صندلی خودرو

چطور طول عمر روکش صندلی را افزایش دهیم؟

نکاتی که برای بالا بردن طول عمر روکش صندلی وجود دارد شامل چندین بخش می‌شود که عبارت است از شستشو، تمیز کردن و نوع استفاده از روکش. ما در ادامه به معرفی موارد مختلفی می‌پردازیم که همگی برای روکش‌های مختلفی قابل استفاد هستند.

اینکه از روکش صندلی چرم یا پارچه ای استفاده کنید هر یک به این دلیل که از مواد خاص و نوع دوخت متفاوتی که در آنها استفاده می‌شود طول عمر متفاوتی خواهند داشت. البته که بحث نگهداری هم اینجا مطرح است و برای نوع چرمی باید دقت بیشتری را برای نگهداری صرف کنید.

افزایش طول عمر روکش صندلی پارچه ای

روکش صندلی پارچه‌ای بسته به اینکه از چه نوع پارچه‌ای در دوخت آن استفاده شده باشد عمر متفاوتی دارد. مطابق با همین موضوع پاک کردن و شستشوی روکش هم شرط مهمی است که با دقت کردن به این نکات می‌توانید عمر روکش صندلی را افزایش داده و تا سال‌ها از یک روکش درون خودرو خود استفاده کنید.

استفاده از چادر ماشین

نور خورشید بیشترین تاثیر را در کاهش طول عمر روکش صندلی پارچه‌ای دارد. بنابراین استفاده از هر ابزاری که بتواند از تابش مستقیم نور به روکش جلوگیری کند تاثیر بسیار زیادی در افزایش طول عمر روکش دارد.

می‌توانید از چادر ماشین استفاده کنید تا از تابش نور برای زمان‌هایی که خودرو در پارکینگ قرار ندارد استفاده کنید. خصوصا اینکه شیشه جلو خودرو درست مثل یک ذره‌بین عمل کرده و شدت تابش را افزایش خواهد داد که نتیجه آن کاهش مقاومت در بافت پارچه و کدر شدن رنگ پارچه است.

استفاده از پرده برای شیشه‌ها

یکی دیگر از مواردی که مشابه نمونه قبلی تاثیر زیادی در افزایش طول عمر روکش صندلی ماشین دارد، استفاده از پرده درون خودرو است؛ خصوصا برای شیشه جلو که نور مستقیما به روی روکش می‌تابد. برای شیشه عقب هم می‌توانید از این پرده‌ها استفاده کنید.

مزیت دیگر این پرده‌ها نیز جلوگیری از گرم شدن خودرو در فصل تابستان، خصوصا برای خودروهایی است که کولر آنها قدرت کافی ندارد. یا اینکه در مناطق جنوب ساکن هستید که حتی استفاده از کولر پر قدرت موجب می‌شود هوای داخلی خودرو برای برخی افراد زیاد مناسب نباشد.

شستشوی اصولی روکش

شستشوی روکش صندلی خودرو پارچه‌ای باید به شکل درست و اصولی انجام گیرد. اگر صرفا روکش یک لکه گرفته و خبری هم از بوی نامطبوع در آن نیست بهتر است که هیچگاه آن را به صورت کامل نشویید و به جای آن از مواد پاک کننده مثل شامپو فرش یا اسپری مخصوص برای از بین بردن لکه و کثیفی استفاده کنید.

اما اگر چنین اتفاقی هم رخ داد می‌توانید با شستشوی درست و اصولی روکش را تمیز کنید که اگر مواد خاصی در بافت آن وارد شده موجب کاهش طول عمر آن نشود.

دیدگاه‌ها 0

*
*